وبسایت رسمی محمدرضا فرجی تهرانی
ارتباط با من 09121391039

اعتراض فعالان صنفی به ادامه فیلترینگ / فیلترینگ چقدر به کسب وکارها خسارت وارد کرد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در یادداشتی نوشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در شرایطی که اینترنت با اختلال و محدودیت همراه است 400 هزار کسب و کار در معرض نابودی قرار گرفتند. به دنبال این اختلال غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفته: « معیشت 9 میلیون ...

فناوران رایانه
2 دقیقه
0 دیدگاه
editor1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در یادداشتی نوشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در شرایطی که اینترنت با اختلال و محدودیت همراه است 400 هزار کسب و کار در معرض نابودی قرار گرفتند.
به دنبال این اختلال غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفته: « معیشت 9 میلیون نفر ایرانی با تداوم این شرایط در معرض تهدید است.»

اخیرا هم رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی ایران در روزهای گذشته اعلام کرد محدودیت دو ماهه اینترنت بیش از 150هزار میلیارد تومان به کسب‌و‌کارها خسارت زده است. از سویی دیگر با قرار گرفتن اینستاگرام و واتساپ به لیست شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده، عملا هیچ شبکه اجتماعی بین‌المللی در اختیار کسب‌وکارها نیست.

با این حال وزیر ارتباطات به آمار رسمی اتکا می‌کند و معتقد است که استقبال از شبکه‌های اجتماعی باکیفیت داخلی رو به رو شده است و اعلام کرد: «برای اولین بار تعداد کاربر فعال روزانه بیش از ۱۵ میلیون نفر و ترافیک بیش از یک ترابیت بر ثانیه در یک سکوی بومی محقق شد.»

این تناقض در آمار مدیران دولتی نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد! نمی‌شود بخش‌خصوصی از خسارت ناشی از محدودیت اینترنت و فیلتر شبکه‌های اجتماعی بگوید و از شرایط موجود کشور ناراضی باشند اما مدیران دولتی از افزایش استقبال و میزان رضایت کاربران بگویند.

اعلام رسمی برخی آمارها از سوی وزرا و مدیران دولتی دو حالت بیشتر ندارد یا با انتشار این نوع اخبار قصد دارند با زبان بی‌زبانی بگویند مردم از اپلیکیشن‌های ایرانی حمایت کنند یا این پیش فرض وجود دارد که دیگر خبری از اتصال اپلیکیشن‌های ایرانی نیست.
آنچه به نظر می‌رسد ممکن است در آینده حالت دوم این فرضیه محقق شود. چرا که علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس گفته: « فیلتر برخی از پلتفرم‌ها مثل اینستاگرام و واتساپ لازم بود!»

حالا باید با وجود اعتراض فعالان کسب و کار در آینده دید که آیا فیلترینگ اپلیکیشن‌های خارجی مانند تلگرام ادامه دارد یا این طرح موقتی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *