وبسایت رسمی محمدرضا فرجی تهرانی
ارتباط با من 09121391039

انتقاد عضو هیات رئیسه اتاق اصناف به شاپرک / سیگنال مهاجرت استارت‌آپ‌ها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه شاپرک با انتشار نامه‌ای از پرداخت‌یارها خواسته است تا در سریع‌ترین زمان ممکن دامنه خود را از دات‌کام به دات‌آی‌آر انتقال دهند. هرچند شاپرک دلیل انتشار این نامه را خطر احتمالی مسدود شدن دامنه‌های دات‌کام به‌دنبال تحریم‌ها اعلام کرده است، اما به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های پرداخت‌یار رویکرد متفاوت‌تری داشته و معتقدند که این ابلاغیه شائبه ...

اصناف
< 1 دقیقه
0 دیدگاه
editor1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شاپرک با انتشار نامه‌ای از پرداخت‌یارها خواسته است تا در سریع‌ترین زمان ممکن دامنه خود را از دات‌کام به دات‌آی‌آر انتقال دهند. هرچند شاپرک دلیل انتشار این نامه را خطر احتمالی مسدود شدن دامنه‌های دات‌کام به‌دنبال تحریم‌ها اعلام کرده است، اما به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های پرداخت‌یار رویکرد متفاوت‌تری داشته و معتقدند که این ابلاغیه شائبه بسته شدن اینترنت بین‌المللی و توسعه اینترنت ملی را تقویت می‌کند.

حال به دنبال این پیشنهاد و جا به جایی دامنه‌ها از سوی فعالان حوزه آی تی بحث برانگیز و حجمی از انتقادات را به دنبال داشته است.

در همین رابطه محمدرضا فرجی تهرانی، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در توییتی نوشت: «شاپرک در نامه‌ای به شرکت‌های پرداخت یار اعلام کرد: دامنه دات کام را به دات آیر تغییر دهید. با این اوصاف آیا انگیزه‌ای برای فعالیت استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران صنف آی تی در کشور می‌ماند؟»

توییتی که اخیرا روابط عمومی شاپرک درباره انتشار این نامه واکنش نشان داد و گفت: «ما از قبل به پرداخت‌یارها این موضوع را اعلام کرده بودیم و این موضوع ویژه‌ای نیست. به‌دلیل تحریم‌ها امکان مسدود شدن دامنه‌ها وجود دارد، به همین دلیل برای اینکه اتفاقی برای کسب‌وکارها رخ ندهد، این تصمیم اتخاذ شده است.»

با این همه شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت‌ها الزامی به حذف دامنه دات‌کام ندارند، اما این الزام برای داشتن دامنه دات‌آی‌آر وجود دارد که این خود شائبه‌ای برای نزدیک شدن به حاکمیت اینترنت ملی بر فضای مجازی کشور ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *