وبسایت رسمی محمدرضا فرجی تهرانی
ارتباط با من 09121391039

انتقاد فروشندگان لپ‌تاپ به بی‌توجهی سازمان امور مالیاتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه رئیس اتحادیه فناوران رایانه وزارت اقتصاد و دارایی وعده داد به اعتراض صنف اتحادیه فناوران رایانه درباره ضرایب مالیاتی توجه کند. اما تاکنون هیچ گامی از سوی این سازمان جهت اصلاح مالیات این صنف برداشته نشده‌ است. طرح مالیات بر تراکنش‌های بانکی، تاکنون اعتراض‌های زیادی را از سوی کسبه و صنف‌های مختلف به همراه داشت. ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
editor1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس اتحادیه فناوران رایانه وزارت اقتصاد و دارایی وعده داد به اعتراض صنف اتحادیه فناوران رایانه درباره ضرایب مالیاتی توجه کند.

اما تاکنون هیچ گامی از سوی این سازمان جهت اصلاح مالیات این صنف برداشته نشده‌ است.

طرح مالیات بر تراکنش‌های بانکی، تاکنون اعتراض‌های زیادی را از سوی کسبه و صنف‌های مختلف به همراه داشت. حالا اتحادیه فناوران رایانه به عدم اصلاح این طرح، به سازمان امور مالیاتی معترضند.

سازمان امور مالیاتی کشور در حالی ضریب مالیاتی صنف موبایل که صنفی همگن با اتحادیه فناوران است را اصلاح کرد که این برخورد تبعیض آمیز از سوی مقامات دولتی، دلسردی اعضای صنف فناوران را داشت.

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: فروشندگان آی تی می‌گویند با توجه به گسترش فضای مجازی و فروش آنلاین، کالاهای مربوطه مانند لپ تاپ با سود حداقلی از سوی واحدهای صنفی به مردم می‌فروشند.

او اضافه کرد: به عنوان مثال یک لپ تاپ ۲۰ میلیون تومانی با سود حدود ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در برخی موارد جهت نصب و راه اندازی برخی اپلیکیشن‌ها مبلغ اندکی از مصرف‌کننده دریافت که تمام این مبالغ از دستگاه‌های پوز رد و بدل می‌شود.

او ادامه داد: در حقیقت فروش کالا توسط واحدهای صنفی فناوران رایانه شفاف است. می‌توان این نوع تراکنش‌ها را نیز از بانک‌ها استعلام گرفت. نوع تراکنش‌های هر واحد صنفی مشخص است.

این فعال صنفی بیان کرد: از طرف دیگر تجارت کالاهای دیجیتال مثل نوت بوک، موبایل و … حجم قابل توجهی در آمار تجارت خارجی دارد. این در حالی است که واردات این کالا سود چندانی برای واردکننده اصلی ندارد.

دغدغه بازاریان مالیات است

او گفت: تکنولوژی این کالاها در جهان مداما در حال تغییر است. از این‌رو در تمام کشورها تجارت این کالاها براساس میزان تقاضا شکل می‌گیرد و تجار مجبورند برای اینکه از تکنولوژی روز دنیا عقب نمانند کالا را با سود اندک روانه بازار کنند.

او اظهار کرد: باید گفت اعضای صنف موبایل و فناوران همراستا با یکدیگر فعالیت می‌کنند. با توجه به اینکه اعضای این صنف با میزان سود اندک کالا را به مردم می‌فروشند ممکن است در کوتاه مدت عدم اصلاح مالیات‌ها در نحوه کسب‌و‌کار آنها تاثیر بگذارد.

فرجی تهرانی ادامه داد: فعالان این صنف بر این باورند با توجه به نام گذاری شعار امسال هرگونه توجه به کسبه و فعالان این صنف افزایش اشتغالزایی و تولید را به همراه دارد.

او اظهار کرد: از طرفی موضوع بالعکس آن نیز وجود دارد. با آن که در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین مهمترین دغدغه تولیدکنندگان و بازاریان به مالیات بر می‌گردد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *