وبسایت رسمی محمدرضا فرجی تهرانی
ارتباط با من 09121391039

قاچاق انواع لپ تاپ نو و دست دوم به کشور صحت دارد/ خانوار‌ها توانايي خريد لپ تاپ براي فرزندان خود را ندارند

زمان مطالعه: 2 دقیقه رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران در خصوص در خصوص افزايش قيمت لپ تاپ در بازار‌ داخلي و بحث واردات قاچاق اين کالا به کشور اظهار کرد: متاسفانه قاچاق انواع لپ تاپ نو و دست دوم به کشور صحت دارد و دليل آن افزايش قيمت‌ها در بازار داخلي است. محمد فرجي، رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
editor1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران در خصوص در خصوص افزايش قيمت لپ تاپ در بازار‌ داخلي و بحث واردات قاچاق اين کالا به کشور اظهار کرد: متاسفانه قاچاق انواع لپ تاپ نو و دست دوم به کشور صحت دارد و دليل آن افزايش قيمت‌ها در بازار داخلي است.

محمد فرجي، رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران افزود: با شيوع ويروس کرونا تمام کلاسهاي درسي و بسياري از جلسات اداري به صورت مجازي برگزار ميشود که به سبب همين موضوع تقاضاي خريد لپ تاپ در بازار افزايش پيدا کرده است.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه بيان کرد: با افزايش تقاضا مسلما به دليل اين که تمام لپ تاپ هاي بازار، وارداتي هستند، قيمتها نيز افزايش پيدا ميکند و در همين راستا بسياري از خانوارها توانايي خريد لپ تاپ براي فرزندان خود را ندارند.

فرجي با اشاره به دلايل افزايش قيمت لپ تاپ در بازار ادامه داد: علاوه بر افزايش تقاضا، مدت زمان ترخيص کالا از گمرک نيز از ۱۵ روز به پنج ماه افزايش يافته است، همين موضوع هزينههاي زيادي را روي دست وارد کننده ميگذارد که تمام اين هزينهها موجب افزايش قيمت تمام شده محصول ميشود.

به گفته وي؛ قيمت لپ تاپ نسبت به چند ماه گذشته در بازارهاي جهاني ۵ الي ۱۵ درصد افزايش يافته است.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تصريح کرد: به دليل بروز اين رويدادها، پاي قاچاقچيان به بازار رايانه باز شده و خريد از اين افراد براي مصرف کننده به دليل عدم پرداخت هزينههاي مربوط به گمرک و حمل کالا به صرفهتر است.

فرجي ابراز کرد: لپ تاپهاي قاچاق معمولا در کشور امارات خريداري ميشوند و از مبادي مرزهاي آبي با اين کشور و مرزهاي مشترک با کشور عراق وارد ايران ميشوند.

وي گفت: متاسفانه اخيرا شاهد قاچاق لپ تاپهاي دست دوم نيز به ايران هستيم که از کشورهاي امارات، بحرين، کويت و… انجام ميگيرند. اين لپ تاپها از طريق مزايده شرکتهاي سازنده خريداري شده و به صورت فلهاي وارد کشور ميشوند.

فرجي افزود: هنوز لپ تاپهاي قاچاق به تهران نرسيده، اما متاسفانه بازارهاي مرزي را نابود کرده و بسياري از فروشندگان با تعطيلي واحدهاي خود مواجه شده اند.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه در پايان اظهار کرد: تمامي واحدهاي تحت نظارت اتحاديه، به صورت قانوني و با رعايت نکات امنيتي اقدام به خريد فروش لپ تاپ دست دوم از مردم ميکنند و پيشنهاد ميشود که مردم نيز درصورت نياز به لپ تاپدست دوم، از اين طريق اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *