وبسایت رسمی محمدرضا فرجی تهرانی
ارتباط با من 09121391039

اتحادیه فناوران رایانه تهران به وزیر ارشاد نامه نوشت / استقبال مردم از خرید کالاهای قاچاق

زمان مطالعه: 2 دقیقه وزارت ارشاد از برخی اقلام حوزه فناور ی عوارض گمرکی دریافت می‌کند. همین بهانه‌ای شد که اتحادیه فناوران رایانه تهران به وزارت ارشاد نامه بنویسد. در همین رابطه رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از وزارت ارشاد درخواست کرد که در شرایط رکودی بازار این وزارت خانه از اقلام حوزه فناوری و صوت و تصویرعوارض دریافت ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
editor1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت ارشاد از برخی اقلام حوزه فناور ی عوارض گمرکی دریافت می‌کند. همین بهانه‌ای شد که اتحادیه فناوران رایانه تهران به وزارت ارشاد نامه بنویسد.

در همین رابطه رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از وزارت ارشاد درخواست کرد که در شرایط رکودی بازار این وزارت خانه از اقلام حوزه فناوری و صوت و تصویرعوارض دریافت نکند.

محمدرضا فرجی تهرانی گفت: اعضای صنف فناوران رایانه تهران اما برای ترخیص تمام سایز نمایشگر مجبور به پرداخت عوارض گمرکی محصولات فرهنگی هستند. از آنجایی که مانیتورهای داخلی تنها در سایزهای اشاره شده، تولید می‌شوند و همچنین در مصوبه تعیین مصادیق کالاهای فرهنگی سایزهای دیگر ذکر نشده از وزارت ارشاد تقاضا کردیم در دستوری عاجل به گمرکات اعلام کند که حق ترخیص محصولات فرهنگی را به تمام سایزها تعمیم ندهند.

او توضیح داد: با حذف دلار 4200 تومانی، بررسی متعددی در کمیسیون مختلف گمرک انجام شد و واسطه محاسبه واردات با دلار نیمایی، ضرایب گمرکی به نسبت قابل توجهی کاهش یافتند. چرا که به لحاظ ارزش ریالی، قیمت دلار نیمایی بیش از شش برابر دلار 4200 تومانی بود و ادامه روند سابق تجارت را از معنا تهی می‌کرد.

استقبال مردم از خرید کالاهای قاچاق

به گزارش روابط عمومی اتحادیه فناوران رایانه تهران، فرجی تهرانی در ادامه بیان کرد: با این وجود این نسبت در حق ترخیص ارشاد برای محصولات فرهنگی لحاظ نشده است و بدون توجه به افزایش 6 برابری ارزش ریالی دلار در تجارت نمایشگرها، همچنان نرخ دریافتی توسط آن وزارت خانه محترم چهار درصد است.

او به وزارت ارشاد پیشنهاد کرد: در صورت صلاحدید این نرخ را به همان نسبت کاهش دهد و به یک درصد برساند. در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی عموم مردم در جامعه، اقبال عمومی به خرید کالاهای قاچاق بسیار بیشتر از گذشته شد.

فرجی تهرانی با اشاره به پیامدهای واردات کالاهای قاچاق به کشور گفت: قاچاقچیانی که بدون پرداخت مالیات هزینه گمرک و هزینه‌های ترخیص ثانویه مانند این مورد اقدام به واردات کالا کند کالاها را با قیمتی بسیار کمتر در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند و این امر جدا از معضلاتی که در سیستم ارزی دولت و تنظیم بازار برای صنف فناوران به وجود می‌آورد. به عنوان مثال واردات کالا به شکل قاچاق سبب اتلاف سرمایه مصرف‌کننده می‌‎شود. چرا که بعضا این کالاها معیوب یا دست دوم است و به سبب ورود مصرف کننده به تجارت غیر قانونی امکان پیگیری شکواییه از او سلب می‌شود.

او اظهار کرد: امیدواریم وزارت ارشاد با رسیدگی به این معضل باعث رفع ناآرامی‌ها در بازار و دلگرمی تجار قانونی و حامی مصرف‌کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *