وبسایت رسمی محمدرضا فرجی تهرانی
ارتباط با من 09121391039

تعیین سقف وزارت صمت برای واردات کالاهای IT

زمان مطالعه: < 1 دقیقه رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از محدودیت های جدید در بازار فناوری خبر داد. او گفت: وزارت صمت محدودیت جدیدی برای ثبت سفارش اقلام فناوری اطلاعات تعیین کرد. همانطور که فرجی اعلام کرد، از این پس واردکنندگان باید اقلامی مانند تبلت، لپ تاپ، پرینتر و … را در نیمه پایانی سال وارد کنند. بررسی ها ...

< 1 دقیقه
0 دیدگاه
editor1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از محدودیت های جدید در بازار فناوری خبر داد.

او گفت: وزارت صمت محدودیت جدیدی برای ثبت سفارش اقلام فناوری اطلاعات تعیین کرد. همانطور که فرجی اعلام کرد، از این پس واردکنندگان باید اقلامی مانند تبلت، لپ تاپ، پرینتر و … را در نیمه پایانی سال وارد کنند.

بررسی ها نشان می دهد که اخیرا اتفاق جدیدی در بازار فناوری اطلاعات رخ داد. از این پس واردکنندگان مجاز به واردات اقلام فناوری اطلاعات تا سقف تعیین شده توسط دولت هستند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت:در شرایط تحریم و ویروس کرونا، تجار به فکر تامین اقلام مورد نیاز شرکت‌ها و ادارات هستند. در حالی که دولت هنوز رکورد بازرگانان فناوری اطلاعات را افزایش نداده است.

محدودیت در ثبت سفارش اقلام فناوری در حالی رخ داده است که شاهد شیوع مجدد ویروس کرونا در ایران هستیم

فرجی با تایید این موضوع اظهار کرد: در دوران کرونا از یک سو شاهد دورکاری ادارات بودیم و از سوی دیگر سبک آموزش آنلاین را در پیش گرفت.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران معتقد است در صورت عدم رفع محدودیت‌ها، قاچاق کالا افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی با انبوه کالای قاچاق مواجه هستیم که دلیل این مشکل عدم توجه دولت به درخواست فعالان بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: با گسترش قاچاق، واردات کالا دست دوم و جعلی بیشتر و بیشتر، مصرف کننده نهایی قربانی اصلی است.

فرجی اظهارکرد: ثبت سفارش کالا همانند سال 98 بدون محدودیت انجام شده است.

لازم به ذکر است که در سال گذشته محدودیت هایی برای سفارش اقلام فناوری اطلاعات اعمال شد که در نهایت باعث کاهش عرضه و قیمت برخی برندهای لپ تاپ و تبلت شد.

منبع:دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *