وبسایت رسمی محمدرضا فرجی تهرانی
ارتباط با من 09121391039

آیا وی چت جایگزین واتساپ و تلگرام می‌شود؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه گزارش‌هایی منتشر شده است که خبر از رفع فیلتر دوباره پلتفرم وی چت روی برخی اپراتورها و خدمات‌دهندگان اینترنت می‌دهد. اگر این چنین باشد و وی‌چت در دسترس عموم مردم قرار بگیرد می‌تواند نشانه‌ای از تصمیمات جدید مقامات ارتباطات کشور باشد. در همین رابطه محمدرضا فرجی تهرانی، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران و رئیس ...

فناوران رایانه
< 1 دقیقه
0 دیدگاه
editor1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گزارش‌هایی منتشر شده است که خبر از رفع فیلتر دوباره پلتفرم وی چت روی برخی اپراتورها و خدمات‌دهندگان اینترنت می‌دهد. اگر این چنین باشد و وی‌چت در دسترس عموم مردم قرار بگیرد می‌تواند نشانه‌ای از تصمیمات جدید مقامات ارتباطات کشور باشد.

در همین رابطه محمدرضا فرجی تهرانی، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در توییتر خود با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا اپلیکیشن وی چت جایگزین واتساپ و تلگرام می‌شود؟ نوشت: «اپلیکیشن چینی وی چت از زمان کلید خوردن فیلترینگ، در لیست برنامه‌هایی بوده است که بارها در ایران فیلتر و رفع فیلتر شده است.»

در حالی رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند که وی چت جایگزین واتساپ و تلگرام می‌شود که وزارت ارتباطات مدت‌هاست در پی استفاده از یک پلتفرم خارجی است تا آن را جایگزین واتساپ و تلگرام فیلتر شده کند. حالا رفع فیلتر وی‌چت شاید نشانه‌ای از تعامل با چین برای خرید این پلتفرم باشد. به‌ویژه در شرایطی که چند ماهی است پیام‌رسان پرکاربر واتساپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام از دسترس خارج شده‌اند.

از طرف دیگر اخیرا با خبرساز شدن حضور چپن در عربستان و چرخش 180 درجه‌ای چینی‌ها به سمت کشورهای عربی برای دولت ایران برخی معتقدند این دیدار و لحن عجیب چینی‌ها برای ایران معنایی جز از دست دادن بزرگ‌ترین حامی تجاری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *